[Lisp] Common-Lisp propaganda i Stockholm
Henrik Hjelte
2010-10-07 08:11:40 UTC
Hej,
det ska hållas en lite konferens om dynamiska språk, smalltalk och annat, och
jag kommer få 15 minuter på mig att göra reklam för common-lisp. Det känns
ganska utmanande att välja ut höjdpunkter. Funderar på följande upplägg som
säkert måste kortas:

1. Visa att jag är en normal människa och min road to lisp.
2. Litet powerpoint quiz för att visa några kanske oväntade fakta. (Lisp är
kompilerat, Lisp är OO/funktionellt, Lisp används i kommersiella projekt
nuförtiden).
2. Dissassemble på en enkel funktion. Declare på datatyper om man vill skapa
optimerad kod.
3. CLOS och generiska funktioner.
4. Makron med Anaforiska-if som exempel. Sedan ytligt om något exempel från
min egen kod.
5. Undantagshantering? Interaktivitet/remote debugging med slime?

Konferensen är gratis om någon är intresserad av att gå, jag klipper in lite
reklam nedan.

*/Henrik Hjelte*

*
Meet with Peers at "Dynamic Stockholm 2010" !*

Cincom, Devoteam Quaint and TPG Objektfabriken have joined forces and invite
you to an evening full of presentations and informal exchange around dynamic
languages.

*When?
*October 19th, from 16:00-22:00

*Where?
*Stockholm (Stockholmskonferens, Örlogsvägen 11, 111 49 Stockholm)

*Agenda*

16.00-16.10 - Welcome
16.10-17.00 - "Dynamic languages on mobile platforms" (Mikael Kindborg,
MoSync)
17.10-18.00 - "Agile Release Strategy" (Niklas Björnerstedt, Core Group)
18.10-19.00 - "Web Development with Seaside" (Julian Fitzell, Cincom
Systems)

*19.00-20.30 - Dinner*

20.30-21.45 - Series of mini presentations highlighting the key cool aspect
of a language
- Groovy (Niklas Lindström, Valtech)
- Common-Lisp (Henrik Hjelte, stix.to)
- Python (Jonas Beckman, Kami Development)
- Smalltalk (Björn Eiderbäck, Devoteam Quaint)

*21.45-... - Free mingle*

Anmäl dig på http://dynamicstockholm2010.eventbrite.com
Linus Nordberg
2010-10-13 09:05:19 UTC
Henrik Hjelte <***@evahjelte.com> wrote
Thu, 7 Oct 2010 10:11:40 +0200:

Det där hade jag lätt gått på om jag inte hade varit bortrest. Tack.
Linus Ericsson
2010-10-13 11:55:55 UTC
Jag ska dit!

/Linus
| Konferensen Àr gratis om någon Àr intresserad av att gå, jag klipper in
lite
| reklam nedan.
Det dÀr hade jag lÀtt gått på om jag inte hade varit bortrest. Tack.
Johan Lindberg
2010-10-23 09:46:31 UTC
Hej,
Post by Henrik Hjelte
det ska hållas en lite konferens om dynamiska språk, smalltalk och
annat, och jag kommer få 15 minuter på mig att göra reklam för common-lisp.
Hur gick det? Skulle vara intressant att höra, för oss som inte var där.

/Johan