[Lisp] [Luke Gorrie] Re: Lisp, Öl
Luke Gorrie
2007-01-28 20:46:09 UTC
Hej,

Den hÀr gången tar vi öl istÀllet. :-)
Skicka mail til mig om du ska kommer med!

NB: Jag tycker att det skulle vara roligare om man kunna lÀser
***@lisp.se på gmane.org och alla kunna lÀser arkivet (utan att vara
ett abonnent).
Lars Brinkhoff
2007-01-29 07:52:53 UTC
Jag tycker att det skulle vara roligare om man kunna läser
Det har jag (i egenskap av listadministratör) inget emot. Finns det
något hinder? Jag trodde det bara var att gå till gmane.org och
anmäla listan.
och alla kunna läser arkivet (utan att vara ett abonnent).
Nu har jag ändrat så att arkivet är öppet för alla. Tror jag. Säg
till om det inte fungerar.
Luke Gorrie
2007-01-29 10:59:41 UTC
Post by Lars Brinkhoff
Det har jag (i egenskap av listadministratör) inget emot.
Bra! Jag fixar det med gmane nu.
Det funkar bra. Tack!
Luke Gorrie
2007-01-29 23:33:21 UTC
Arthur Lemmens säger att hemligheten att lyckas med Lisp-mötena är att
här någon som vill berätta nångting intressant om Lisp. Jag vill prata
fem minuter på mitt liten hack 'clbuild':

http://lukego.livejournal.com/2530.html

som är nånting att hjälper man att installera intressant Lisp
programmer på sin egen dator (eller kanske ett "executable problem
statement" att visa precis hur mycket arbete behövs).

Det skulle vara intressant att hör nånting om t.ex. Lennart's corba.el
(jättebra Elisp kod! jag har lärt mig mycket darifrån många år sen :-))
eller från Ties om hans assembler.

Deras websidor ligger på:
http://www.lysator.liu.se/~lenst/
http://www.fallenfrukt.com/blog.php

-Luke
Ties Stuij
2007-01-30 17:45:43 UTC
Post by Luke Gorrie
Det skulle vara intressant att hör nånting om t.ex. Lennart's corba.el
(jättebra Elisp kod! jag har lärt mig mycket darifrån många år sen :-))
eller från Ties om hans assembler.
Aha, det kommer ännu fler. Trevligt. Ja visst jag kan prata lite om
den assembler. Grejen är bara att coden är så pinnsamt enkelt och
ointressant. Men om ni tycker om den typ av ämne, då är jag glad att
prata lite om den. (Nu tänker ni kanske att jag är anspråkslös men
vänta på det. Men jag kan vissa vad jag har och då kan ni ge tipsen.
Det skulle blir väldigt trevligt.)

Personligen skulle jag gärna höra henrik nån gång om sin erfarenhet
med sin app, som är byggt på ucw, eller Luke om distel eller en slime
advanced tutorial/easter egg tour. Bara några ideer, man behövs inte
på en gång skjuta alla sin krut.

Vad jag också gärna skulle vilja ser är ett litet tips-hörnet, som dom
byggprogram ibland har: visste du att...

Hmm, hur att avsluta...?
/Ties
Lars Brinkhoff
2007-01-31 13:02:51 UTC
Post by Luke Gorrie
Arthur Lemmens säger att hemligheten att lyckas med Lisp-mötena är
att här någon som vill berätta nångting intressant om Lisp.
Vi som inte kan gå på mötena skulle nog uppskatta om någon kunde
filma/banda/anteckna föredragen och lägga ut på nätet efteråt.
Ties Stuij
2007-01-31 14:24:40 UTC
forresten, jag kommer kanska lite senare. jag har lite for lite tid.
ties (som inte vet vart finns svenska bokstaver pa den har dator)
Henrik Hjelte
2007-02-01 16:35:02 UTC
För nyfikna:
Vi var sex lisp-intresserade som träffades igår hemma hos Luke Gorrie i
hans mysiga lägenhet. Luke berättade om hans project clbuild
http://lukego.livejournal.com/2530.html Istället för att visa
Powerpoint-slides fick vi ut källkoden på papper, Föredömligt :-) I
synnerhet när det serveras tillsammans med noga utvalda sorters öl och
mackor. Sedan diskuterades allt möjligt i ett par timmar. Jag fick många
bra tips från olika håll. Vi tänkte göra om det hela om några månader
igen! Tack Luke och alla som var med.

/Henrik Hjelte

Fotnot:

Källkoden till clbuild är överlämnad till Christopher Rhodes i två
månader och finns på: http://common-lisp.net/~crhodes/clbuild