[Lisp] Lisp In Summer Projects
Johan Lindberg
2013-06-24 14:53:51 UTC
Hej,

Enligt statistiken på LISP's hemsida[1] så är det ett antal svenskar med i
tävlingen. Det är tydligen fler än jag som kommer sommarhacka lite lisp.
Jag har tänkt försöka mig på SWIG och CFFI för att brygga över till
wxWidgets. Vad har ni andra för planer?

Johan Lindberg
***@pulp.se <javascript:_e({}, 'cvml', '***@pulp.se');>

[1] http://lispinsummerprojects.org
--
BR
Johan Lindberg
***@pulp.se
Lars Brinkhoff
2013-06-26 08:45:16 UTC
Post by Johan Lindberg
Jag har tänkt försöka mig på SWIG och CFFI för att brygga över till
wxWidgets. Vad har ni andra för planer?
Just nu är jag upptagen med Forth. Men det är lite Lisp-relaterat
eftersom jag bootstrappar med en Forth-kompilator i Lisp.

Någon gång i framtiden tänkte jag göra en ny version av min Common
Lisp-kompilator för Emacs. Den ska
1. vara skriven i CL istället för elisp
2. generera LAP-kod (Emacs assembler) istället för elisp
3. utnyttja de nya bytekoderna för lexikala variabler
4. använda moderna optimeringstekniker (SSA)